کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات

آیین نامه داخلی کمیته مدارک پزشکی

  • حضور مسئول فناوری اطلاعات در جلسات الزامی است.
  • توجه و تاکید بر ارتقاء سطح کنترل کمی پرونده ها ی بیمارستان
  • برای ارتقاء کیفیت خدمات بیمارستانی وجود یک سیستم معتبر اطلاعات بالینی و آمار بیمارستانی ضروری است .کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات در راستای رسیدن به این هدف تشکیل می شود.
  • نظارت بر آمار ماهیانه ی بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی در هر جلسه

اعضای ثابت و اصلی کمیته و( اعضای علی ا لبدل):

  • عضوهیئت مدیره :جناب آقای سیروس
  • رئیس و مدیر بیمارستان : جناب آقای دکتر همتی مقدم
  • معاون بیمارستان : جناب آقای شجاعیان “رئیس جلسه “
  • مدیر خدمات پرستاری : سرکار خانم کیانی        
  • مسئول فنی بیمارستان : خانم دکتر حقیقی
  • مسئول واحد بهبود کیفیت و رابط ارزشیابی بیمارستان : خانم کوهستانی آقای رضایی
  • معاون آموزشی یا سوپروایزر آموزشی : خانم  آل بخیت
  • کارشناس مدارک پزشکی و مسئول : سرکارخانم یعقوب نژاد “دبیرکمیته “
  • سرپرست بخش فناوری اطلاعات : آقای مدنی (آقای  هاشمی )
  • مسئول و کارشناس آمار : خانم  حیدریان
  • سرپرست بخش ها بر حسب نیاز

 

اهداف کمیته :

  • انجام امور برنامه ريزي، سازماندهي، كنترل و مديريت بخش مدارك پزشكي بيمارستان تابعه براساس روشهاي استاندارد بین المللی
  • مشاركت در امر نظارت و ارزشيابي بیمارستان
  • ايجاد بانك هاي اطلاعاتي برای دستیابی آسان و سریع
  • نگهداري سيستماتيك پرونده هاي پزشكي بنحو قابل دسترس براي بيماران وساير استفاده كنندگان مجاز نسبت به اطلاعات پرونده هاي پزشكي.
  • ارائه خدمات پذيرش بيماران بصورت هاي اورژانس وغيراورژانس ، سرپائي وبستري، درحيطه مقررات بيمارستان.

شرح  وظایف کمیته :

  • بررسی و ارزشیابی کیفیت مدارک پزشکی بیماران از لحاظ کامل و معتبربودن
  • بررسی مدارک پزشکی بیمارانی که به صورت قانونی مدعی خسارت شده اند
  • بررسی روند پذیرش , ترخیص بستری و درمان بیمار در صورت لزوم اصلاح آن
  • تهیه گزارش از پرونده های ناقص
  • ارزشیابی سیستم کدگذاری پرونده ها
  • راهنمای پزشکان و سایر اشخاص مجاز در تکمیل پرونده و تایید آن ها

 

 

 

توالی برگزاری کمیته :

این کمیته باید حداقل هر ماه یکبار تشکیل جلسه دهد و مستندات آن در دفتر بهبود کیفیت و نیزنزد دبیر کمیته نگهداری گردد .