آیین نامه داخلی کمیته مدارک پزشکی
- حضور مسئول فناوری اطلاعات در جلسات الزامی است.
- توجه و تاکید بر ارتقاء سطح کنترل کمی پرونده ها ی بیمارستان
- برای ارتقاء کیفیت خدمات بیمارستانی وجود یک سیستم معتبر اطلاعات بالینی و آمار بیمارستانی ضروری است .کمیته مدیریت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات در راستای رسیدن به این هدف تشکیل می شود.
- نظارت بر آمار ماهیانه ی بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی در هر جلسه
اعضای ثابت و اصلی کمیته و( اعضای علی ا لبدل):
- عضوهیئت مدیره :جناب آقای سیروس
- رئیس و مدیر بیمارستان : جناب آقای دکتر همتی مقدم
- معاون بیمارستان : جناب آقای شجاعیان “رئیس جلسه “
- مدیر خدمات پرستاری : سرکار خانم کیانی
- مسئول فنی بیمارستان : خانم دکتر حقیقی
- مسئول واحد بهبود کیفیت و رابط ارزشیابی بیمارستان : خانم کوهستانی – آقای رضایی
- معاون آموزشی یا سوپروایزر آموزشی : خانم آل بخیت
- کارشناس مدارک پزشکی و مسئول : سرکارخانم یعقوب نژاد “دبیرکمیته “
- سرپرست بخش فناوری اطلاعات : آقای مدنی (آقای هاشمی )
- مسئول و کارشناس آمار : خانم حیدریان
- سرپرست بخش ها بر حسب نیاز
اهداف کمیته :
- انجام امور برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و مدیریت بخش مدارک پزشکی بیمارستان تابعه براساس روشهای استاندارد بین المللی
- مشارکت در امر نظارت و ارزشیابی بیمارستان
- ایجاد بانک های اطلاعاتی برای دستیابی آسان و سریع
- نگهداری سیستماتیک پرونده های پزشکی بنحو قابل دسترس برای بیماران وسایر استفاده کنندگان مجاز نسبت به اطلاعات پرونده های پزشکی.
- ارائه خدمات پذیرش بیماران بصورت های اورژانس وغیراورژانس ، سرپائی وبستری، درحیطه مقررات بیمارستان.
شرح وظایف کمیته :
- بررسی و ارزشیابی کیفیت مدارک پزشکی بیماران از لحاظ کامل و معتبربودن
- بررسی مدارک پزشکی بیمارانی که به صورت قانونی مدعی خسارت شده اند
- بررسی روند پذیرش , ترخیص بستری و درمان بیمار در صورت لزوم اصلاح آن
- تهیه گزارش از پرونده های ناقص
- ارزشیابی سیستم کدگذاری پرونده ها
- راهنمای پزشکان و سایر اشخاص مجاز در تکمیل پرونده و تایید آن ها
توالی برگزاری کمیته :
این کمیته باید حداقل هر ماه یکبار تشکیل جلسه دهد و مستندات آن در دفتر بهبود کیفیت و نیزنزد دبیر کمیته نگهداری گردد .